Społeczna Akademia Nauk

×

Witamy w Strefie Studenta

Pomoc:

Niektóre z podstron chronione są hasłem i są dostępne tylko dla studentów Społecznej Akademii Nauk.

Przykładowe dane potrzebne do poprawnego zalogowania się:

Login » Twój numer albumu np.: 14206 (Nie znasz numeru albumu? sprawdź go w prawej części okienka)
Hasło » Cztery pierwsze cyfry Twojego numeru PESEL złączone z pierwszą literą imienia matki, np.: 8406m (mała litera).

×

STUDENCKA WYCIECZKA W SUDETY

W dniach 26-27.10 odbyła się wycieczka studencka w nasze przepiękne Sudety.

Pierwszy dzień wycieczki spędziliśmy w czeskim skalnym mieście Adrspach. Jest to przepiękny teren złożony z licznych skał zbudowanych z piaskowca. Podążając zielonym szlakiem mogliśmy podziwiać strzeliste skały, których kształty przypominały konkretne formy, np. dzban, ząb, głowę, organy, itp. Podczas wędrówki po skalnym mieście mogliśmy zrobić sobie krótką przerwę i skorzystać z rejsu łodzią. Samo dojście na miejsce stacjonowania łódek rozbudziło naszą wyobraźnię. Była to wspinaczka wąską ścieżką w górę po stromych schodach, bez możliwości odwrotu. Po kilkuminutowej wędrówce dotarliśmy do domku flisaków i rozpoczęliśmy rejs. Podczas rejsu flisacy zabawiali nas wesołymi opowieściami. Po rejsie kontynuowaliśmy wędrówkę po skalnym mieście.

Następnie udaliśmy się na zasłużony odpoczynek w schronisku „Orzeł” w Górach Sowich, gdzie czekała na nas pyszna obiadokolacja. W godzinach wieczornych spotkaliśmy się wszyscy przy ognisku na wspólnych rozmowach, śpiewach i pieczeniu kiełbaski.

Następnego dnia po śniadaniu udaliśmy się do podziemnego miasta „Osówka”. Jest to kolejny obiekt kompleksu „Riese”(na poprzedniej wycieczce zwiedzaliśmy kompleks „Rzeczka”). Mogliśmy zwiedzać 1500 m podziemnych korytarzy, wyrobisk, hal i bunkrów.

Kolejnym punktem niedzielnego zwiedzania był Zamek Książ w Wałbrzychu. Przed zwiedzaniem zamku udaliśmy się na obiad w zamkowej restauracji. Po obiedzie pełni sił udaliśmy się na zwiedzanie Zamku. Jest to jeden z największych zamków w Polsce. Poznaliśmy tam historię rodu von Hochberg, która przeplata się z tajemnicami II Wojny Światowej. Jedną z takich tajemnic są podziemia zamku udostępnione 2018 r dla turystów. Byliśmy pod ogromnym wrażeniem zwiedzanych obiektów.

Późnym wieczorem wróciliśmy do Ostrowa zmęczeni ale zadowoleni z wycieczki.

Już dzisiaj zapraszam na kolejne wycieczki ze studenckim klubem turystyki pieszej .

EM

• STUDENCKA WYCIECZKA W SUDETY
Studia I stopnia

Studia II stopnia

Biuletyn Informacji Publicznej

Społeczna Akademia Nauk oferuje kształcenie na kierunkach ekonomicznych (logistyka, zarządzanie), kierunkach społeczno-humanistycznych (filologia angielska), kierunkach technicznych (informatyka), kierunkach medycznych (fizjoterapia) i kierunkach prawnych (administracja). Społeczna Akademia Nauk w swojej ofercie, ma nie tylko studia po polsku, ale również studia po angielsku. Studia po angielsku prowadzone są między innymi na takich kierunkach jak: Master of Science in Information Technology, Master of Science in Professional Communication czy Filologia angielska & Master of Science in Professional Communication. Społeczna Akademia Nauk umożliwia także studiowanie elitarnego kierunku MBA (Master of Business Administration). Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą!